close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

סוגי הלוואות שכדאי להכיר

מערכת שורשב ניסן, תשפד10/04/2024

הבנת הסוגים השונים של ההלוואות הזמינות יכולה לעזור לכם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות יותר על סמך הצרכים הספציפיים שלכם...

תגיות:
צילום: freepik
ניווט בעולם ההלוואות יכול להיות תהליך מורכב, עם אינספור אפשרויות הזמינות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים. הבנת סוגי ההלוואות השונים חיונית לקבלת החלטות פיננסיות מושכלות, בין אם אתם מחפש לקנות בית, לממן רכב, להרחיב את העסק שלכם או לנהל הוצאות בלתי צפויות.

מאמר זה מספק סקירה מקיפה של סוגי ההלוואות השונים שכדאי להכיר, לרבות הלוואה לכל מטרה, הלוואה כנגד נכס וגם סוגים פחות מוכרים.

הלוואות לכל מטרה
הלוואות לכל מטרה הן הלוואות שאינן דורשות בטחונות. הן
צילום: freepik
משמשות בדרך כלל לאיחוד חובות, מימון רכישות גדולות או כיסוי הוצאות בלתי צפויות. שיעורי הריבית יכולים להשתנות מאוד בהתבסס על היסטוריית האשראי, אך הן בדרך כלל יחסית גבוהות בשל הסיכון הגבוה מצד המלווים (עקב חוסר הבטחונות). תנאי ההחזר יכולים לנוע בין מספר חודשים למספר שנים.

הלוואות כנגד נכסים
הלוואות כנגד נכס בדרך כלל מגיעות בריבית נמוכה יותר, בזכות העובדה שאתם מקלים על הסיכון באמצעות העמדת נכס כבטוחה להלוואה. הלוואה כנגד נכס יכולה להיות כנגד בית או דירה (נכס נדל"ן), רכב ועוד. כמובן שלצד התנאים נוחים, חשוב לקחת בחשבון את הסיכון של איבוד הנכס ולפעול בשיקול דעת מדוקדק.

הלוואה כנגד נכס יכולה להיות גם כנגד נכס פיננסי – קרן השתלמות או קופת גמל להשקעה, למשל. במקום "לשבור" תוכניות אלה, ניתן לקחת הלוואה כנגד הסכום הנצבר, לרוב בתנאים הנוחים ביותר הזמינים למרבית הלווים.

זו אפשרות שכדאי מאוד לבדוק אם אתם זקוקים להלוואה. קחו בחשבון שתנאי הזכאות משתנים וכך גם הסכום שתוכלו לקבל, בהתאם לוותק שצברתם ולמדיניות של חברת הביטוח / בית ההשקעות אשר מנהלים את הנכס הפיננסי.

סוג ספציפי של הלוואה כנגד נכס הוא משכנתא הפוכה / פנסיונית (לא מדובר בדיוק באותו מוצר אשראי, אך הם דומים מאוד). אלה הלוואות ייעודיות לאנשים לקראת ולאחר היציאה לפנסיה, במסגרתן מקבלים הלוואות בסכומים נאים ובתנאים ייחודיים.

הלוואות לרכב
הלוואות לרכב הן סוג ספציפי של הלוואות מובטחות כנגד נכס, המשמשות במיוחד לרכישת רכבים. הרכב עצמו משמש לרוב כבטוחה להלוואה. שיעורי הריבית והתנאים עשויים להשתנות בהתאם לציון האשראי של הלווים ומשך ההלוואה.

הלוואות קצרות טווח
הלוואות קצרות טווח בריבית גבוהה שנועדו לכסות הוצאות עד למשכורת הבאה. הן בדרך כלל ניתנות בסכומים יחסית קטנים אך מגיעות עם שיעור ריבית גבוה במיוחד, ואינן מומלצות כפתרון פיננסי לטווח ארוך בשל הסיכון ליצירת מעגל של חובות.

הלוואות סטודנטים
הלוואות לסטודנטים נועדו לכסות את עלות ההשכלה הגבוהה. בדרך כלל, סטודנטים לוקחים הלוואה לכל מטרה למימון הלימודים, אך ישנן גם הלוואות ייעודיות למטרה זו. לפני שלוקחים הלוואה, כדאי לבדוק את האפשרות של מלגות ותוכניות סיוע לסטודנטים.

הלוואות לעסקים
הלוואות לעסקים יכולות לתמוך במגוון צרכים עסקיים, החל מעלויות הקמה ועד למאמצי הרחבה. הסוגים כוללים:
הלוואות לתקופה - סכומים קבועים שמושאלים עם החזרים מתוכננים על פני תקופה מוגדרת.
קווי אשראי - אפשרויות הלוואה גמישות המאפשרות לעסקים למשוך ולהחזיר כספים לפי הצורך.
הלוואות SBA - הלוואות בתנאים נוחים, ייעודיות לעסקים קטנים.

כל אחד מסוגי ההלוואות זמין באופציות בנקאיות וחוץ בנקאיות:
הלוואות בנקאיות
הלוואות בנקאיות יכולות להיות מובטחות או לא מובטחות, והן מוצעות על ידי מוסדות בנקאיים מסורתיים. הם כוללים מגוון מוצרים כמו משכנתאות, הלוואות רכב, הלוואות לכל מטרה והלוואות עסקיות. הלווים בדרך כלל צריכים להיות בעלי היסטוריית אשראי טובה כדי לזכות בתנאים נוחים.

הלוואות חוץ בנקאיות
הלוואות חוץ בנקאיות מגיעות מלווים שאינם בנקים מסורתיים, כגון חברות אשראי, חברות ביטוח ופלטפורמות הלוואות עמית לעמית. אם בעבר הלוואות אלה קרצו בעיקר לאנשים שלא הצליחו לקבל תנאים טובים בבנקים (או מסורבים), כיום התחרות בשוק מגבירה את האטרקטיביות של גופים חוץ בנקאיים, המציעים מוצרי אשראי מגוונים בתנאים משתנים.

סיכום
הבנת הסוגים השונים של ההלוואות הזמינות יכולה לעזור לכם לקבל החלטות פיננסיות מושכלות יותר על סמך הצרכים הספציפיים שלכם. בין אם אתם שוקלים הלוואה לכל מטרה לכיסוי הוצאות מיידיות, למנף את הנכסים שלכם להלוואה כנגד נכס, או לבחון אפשרויות אחרות – חשוב לקחת בחשבון את התנאים, הריביות והסיכונים הפוטנציאליים הכרוכים בכך. ערכו תמיד מחקר יסודי כדי לבחור את ההלוואה המתאימה ביותר למצב הפיננסי ולמטרות שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה